„SZCZĘŚLIWY BROKUŁ”, CZYLI KREM BROKUŁOWY

Kochana, pamiętasz jak babcia zawsze zwracała Tobie uwagę, żebyś zimą nosiła czapkę, obwiązała się dokładnie szalikiem, a przede wszystkim uważała, żebyś nigdy, ale to przenigdy nie wyszła od niej głodna. Myślę, że utrzymanie przy dobrym zdrowiu swoją wnuczkę to wręcz sprawa honoru wszystkich babć. Zwłaszcza zimą, kiedy zdradziecka pogoda mogłaby doprowadzić do choroby ukochanej wnuczki. Jednym ze sprawdzonych babcinych sposobów uodpornienia się na zimę są rozgrzewającą zupy, które to, prawdę mówiąc, o żadnej innej porze roku nie smakują tak dobrze.

A jaką zupę mogłabyś zrobić, aby Twoja babcia była przeszczęśliwa? Taką, która jest prawdziwą bombą witaminową, czyli na przykład krem brokułowy.

Aby ją zrobić, potrzebujesz:

Składniki:
– jeden duży brokuł
– jedna duża cebula
– dwie marchewki
– ząbek czosnku
– cztery ziemniaki
– dwie kostki rosołowe
– przyprawy
– opcjonalnie: śmietana 18%

Przygotowanie:
1. Umyty brokuł podziel na mniejsze kawałki. Do litra wody dodaj dwie kostki rosołowe i zagotuj.
2. Ziemniaki, marchewkę i cebulę pokrój w kostkę i zagotuj je we wrzącym bulionie. Gotuj przez około 10 minut.
3. Po tym czasie do bulionu dodaj brokuły, sól i pieprz i rozgnieciony czosnek. Gotuj jeszcze 10 minut.
4. Warzywa w bulionie ostrożnie zmiksuj, najlepiej blenderem ręcznym, aż do uzyskania konsystencji kremu
5. Opcjonalnie możesz dodać śmietanę 18% (około 150 gram).

Dlaczego warto jeść brokuły, zwane inaczej zielonymi kalafiorami :)?

Brokuły uznawane są za jedne z najzdrowszych warzywa świata. Zawierają w sobie więcej witaminy C niż pomarańcze, właściwie to jedna szklanka brokułów dostarcza ponad 100% dziennego zapotrzebowania na tę witaminę. Poza tym są świetnym źródłem witaminy A, E, K, B2, wapnia, potasu, jodu i magnezu, czy chroniącej oczy luteiny. Ponadto to dobre źródło błonnika pokarmowego.
Brokuły są jednak najbardziej znane ze swoich właściwości antynowotworowych, dzięki substancji zwanej sulforafanem. Warto tutaj jednak dodać, że do utworzenia aktywnej formy sulforafanu potrzebny jest enzym, który jest obecny w surowym brokule. Dlatego też, aby jak najlepiej skorzystać z antynowotworowych właściwości tego warzywa, warto je gotować na parze.
Mam nadzieję, że skłoniłam Ciebie do częstszego jedzenia brokułów. Wielu ludziom brokuły kojarzą się głównie z dietą i uznają je trochę za mdłe i bez smaku. Jeśli i Ty masz takie skojarzenia, przemyć je do swojego organizmu właśnie w postaci zupy kremu. Z pewnością warto.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *